5 mitów marketingu w mediach społecznościowych obalonych

Doskonały! Przeczytaj 5 mitów marketingowych mediów społecznościowych Evanne Schmarder: Busted on the Huffington Post wczoraj:

Mit 1: Marketing w mediach społecznościowych jest bezpłatny.

Tak i nie. To prawda, że ​​możesz zarejestrować się i utworzyć profil na popularnych platformach, takich jak YouTube, Facebook, Twitter, Foursquare, Tumblr i Pinterest za darmo. Jednak wartość pieniężna musi być poświęcona czasowi spędzanemu na rozwój platformy oraz tworzeniu i wdrażaniu strategii mediów społecznościowych online.

Prawdą jest, że czas to pieniądz, a zaangażowanie wymaga czasu. Twoja osobowość musi być rozwijana i pielęgnowana oraz ciągle dostrajana i oczyszczana.

Mit 2: Wezmę nastolatka z sąsiedztwa, który poradzi sobie z moimi sieciami społecznościowymi, zna sieć.

Twój plan komunikacji w mediach społecznościowych musi być tak starannie dopracowany, jak każdy inny wysiłek marketingowy. Nie tylko nie należy przekazywać odpowiedzialności za wiadomości w mediach społecznościowych młodym hipsterom, którzy chodzą do szkoły z dzieckiem, ale powinniście uważnie monitorować wszystkie wiadomości w mediach społecznościowych pochodzące z firmy lub marki.

Zobacz: jesiennedzieciaczki.pl

Dzieci świetnie nadają się do kodowania i konfiguracji. Ale Twoja osobowość biznesowa w Internecie to ty i twoja firma w połączeniu. Potrzebujesz kogoś, kto ma osąd i doświadczenie, jeśli nie zamierzasz zrobić tego sam.

Mit 3: Jeśli zaangażuję się w marketing w mediach społecznościowych, „hejterzy” przejmą moją wiadomość marketingową.

Zgadnij, czy korzystasz z mediów społecznościowych, czy nie, ludzie mówią o swoich doświadczeniach z firmą. Stworzenie obecności w mediach społecznościowych pozwala monitorować, co zostało powiedziane, i oferuje możliwość publicznego udzielenia odpowiedzi na mniej korzystne komentarze, wygrywając klienta (i inne osoby, które mogły zostać zakłócone przez negatywny wpis).

Problem nie jest zaangażowany w rozmowę, nie oznacza, że ​​nie mówią o tobie. To znaczy, że tego nie wiesz. Evanne powołuje się na Raport Wpływu na Klienta w 2011 r. W Harris Interactive / Right Now, aby powiedzieć, że ważne jest to, w jaki sposób traktować reklamacje bardziej niż fakt, że ludzie narzekają.

Spośród niezadowolonych klientów, którzy złożyli skargę i otrzymali odpowiedź, badanie wykazało, że 46 procent było zadowolonych, a 22 procent dodało pozytywny komentarz na temat firmy.

Mit 4: Zbudowałem stronę na Facebooku, dlatego jestem marketingowcem mediów społecznościowych.

Moja odpowiedź jest sarkastyczna „tak, prawda”. A blog zatytułowany Social Media jest zaśmiecony tuszami biznesowymi. Evanne mówi:

Marketing w mediach społecznościowych – na Facebooku i innych stronach – nie jest narzędziem „ustaw i zapomnij”. Potrzeba zaangażowania, nieustępliwości, czasu i strategii, aby zidentyfikować najlepsze platformy dla Twojej firmy, konsekwentnie angażować swój rynek docelowy i rozwijać relacje biznesowe.

Mit 5: Używanie „przyjaciół-farm” do kupowania „polubień” i „zwolenników” zbuduje moją firmę.

Duża szansa. Evanne mówi:

Jest to to samo, co wysłanie promocyjnego e-maila na niewykwalifikowaną listę. Po przybyciu nie żyje, bez względu na to, ile adresów wyślesz. Znacznie lepiej będzie Ci pomóc w budowaniu swoich podopiecznych, udostępniając odpowiednie treści, ciekawe wiadomości i okazjonalne wiadomości marketingowe.

Media społecznościowe to potężne narzędzie, zabawa i warte wysiłku. Ale to także świetny generator mitu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.