5 wpadek produktów, z których możesz się uczyć

Artykuł sponsorowany przez: skup samochodów Zielonka

Niezależnie od tego, jak pilnie przygotowujesz się przy rozpoczynaniu nowego produktu, nigdy nie możesz zagwarantować sukcesu. Na przykład w mojej dziedzinie projektowania produktów widziałem silne zasady psychologii kierujące konkretnym projektem. Ale widziałem też, że nawet najbardziej udane opakowanie ma problemy z okazjonalną klapą.

Chcesz poprowadzić swój produkt do udanego uruchomienia i rentownego życia? Ucz się na ciężko wygranych lekcjach pięciu absolutnie niesamowitych produktów.
1. Orbitz (1997-1997)

Pamiętasz sodę z Orbitz? Ani ja, na początku tego badania.

W 1997 r. Orbitz pojawił się na półkach, a następnie został przerwany w ciągu roku. Co poszło nie tak? Orbitz był niegazowanym napojem owocowym wypełnionym zawieszonymi kulkami żelatyny. Butelki z Orbitz wyglądały jak mini lampy lawowe.

Kreatywne projektowanie opakowań może prowadzić do udanego produktu, ale sam produkt musi również spełniać zadanie, dla którego został zaprojektowany.

Niestety, smak i konsystencja napoju Orbitz pozostawia wiele do życzenia. Czy było to wynikiem użycia gumy gellanowej – substancji, która pomogła utrzymać małe żelowe kule na powierzchni? A może były to dziwne kombinacje smakowe, takie jak „Vanilla Orange” czy „Pineapple Banana Cherry Coconut”?

Bez względu na przyczynę ludzie mogli być zafascynowani pojawieniem się Orbitza, ale nikt nie chciał go wypić.

Lekcja: sprytny chwyt nie może nadrobić słabego produktu. Możesz przyciągnąć uwagę konsumentów i dokonać pierwszej sprzedaży za pomocą sprytnego chwyta. Ale bez wydajności produktu do tworzenia kopii zapasowych słowo szybko rozprzestrzeni się, a sprzedaż spadnie.

2. Juicero (2016-2017)

Juicero był odpowiednio funkcjonalną, ale przeciążoną prasą do soków.

Firma została zamknięta we wrześniu 2017 r. – mniej niż sześć miesięcy po tym, jak dwaj dziennikarze Bloomberg ujawnili, że prasa Juicero nie musi być używana do tworzenia soku z zastrzeżonych pakietów soków Juicero. Osoba może po prostu wycisnąć paczki ręcznie.

David Gelles z New York Times podsumował to najlepiej, gdy napisał: „Firma sprzedała sokowirówkę obsługującą 700 Wi-Fi, próbując rozwiązać problem, który nie istniał”.

Lekcja: nie bądź niepotrzebny. I … szczególnie nie bądź zbędny i niepotrzebnie drogi. Rozważając nowy pomysł na produkt, zadaj sobie pytanie, czy istnieje prostsze i tańsze rozwiązanie problemu, który rozwiązujesz. Jeśli twój produkt przynosi zbyt skomplikowane rozwiązanie problemu, który już ma prostą poprawkę, być może nadszedł czas na ponowne przemyślenie twojego podejścia.

3. Microsoft Zune (2006-2012)

W 2001 roku Apple wypuściło iPoda, a sposób, w jaki słuchamy muzyki, zmienił się na zawsze. Podczas gdy inne odtwarzacze MP3 istniały przed iPodem, pozostali gracze osiągnęli jedynie średni sukces. Wejdź do Zune w 2006 roku: oferta Microsoftu, by pójść łeb w łeb z iPodem Apple’a.

Niestety, pomimo wsparcia światowej sławy technologicznego giganta, Zune nie był przygotowany do rywalizacji. Nawet były szef Microsoftu z działu rozrywki domowej i mobilnej Robbie Bach wyznał później, że po prostu nie ma powodu, by ktoś kupował Zune.

Zune nigdy nie był w stanie zrobić większego wrażenia na astronomicznym 77-procentowym udziale Apple w rynku i ostatecznie poddał się w 2012 roku.

Lekcja: jak mówi stare przysłowie, nie przynoś noża na strzelaninę. Zune Microsoftu nie powiodło się, ponieważ zrobił to, mówiąc metaforycznie. Jeśli zamierzasz konkurować w sektorze zdominowanym przez ugruntowany produkt, upewnij się, że Twój produkt jest wystarczająco odważny, wystarczająco wyjątkowy i wystarczająco mocny, aby naprawdę konkurować.

4. Nowa cola (1985-2002)

W 1985 r. Pepsi oddychała szyją Coli. Konkurencja była coraz sztywniejsza, a CocaCo traciła udział w rynku. Aby walczyć, Coke postanowiła eksperymentować z klasyczną recepturą, czyniąc ją bardziej słodką – jak Pepsi.

Wynik stał się znany jako Nowa Koks; i zastąpił przepis na Coca-Colę, który wszyscy znali i kochali od 99 lat.

Publiczność, która piła colę, nie była rozbawiona. Reakcja była szybka i bezlitosna. Coke został zmuszony do przywrócenia swojej pierwotnej formuły – teraz nazywanej Coca-Cola Classic – zaledwie 77 dni po wydaniu New Coke.

Podczas gdy dwa napoje pozostały na półkach razem, dopóki „Nowa Coke” nie została przerwana w Ameryce Północnej w 2002 roku, spuścizna New Coke nadal jest jedną z porażek po dziś dzień.

Reklama: skup aut Radzymin

Pierwsza lekcja: pochyl się nad swoją marką. Nie rezygnuj z tego, co czyni twoją markę wyjątkową, starając się być drugorzędną wersją innej marki. Coke popełnił błąd, próbując być bardziej podobny do konkurenta. I kiedy to zrobił, obraził swoich lojalistów. Upewnij się, że Twoje produkty są najlepszymi przedstawicielami Twojej marki.

Druga lekcja: ucz się na błędach. Kiedy fani Coke’a zażądali zwrotu klasycznej formuły, Coke słuchała. A kiedy Coke Classic powrócił, był bardziej popularny niż kiedykolwiek. Wysłuchaj swoich klientów i szybko napraw swoje błędy.

5. Apple’s Newton MessagePad (1993-1998)

Wierzcie lub nie, ale Apple nie zawsze był technologicznym behemotem, jakim jest dzisiaj. Ten gigant technologiczny miał bowiem kilka epickich niepowodzeń, w tym pierwszy tablet – Newton MessagePad.

Według MacWorld, MessagePad był okropny w rozpoznawaniu pisma ręcznego – jego podstawowa metoda wprowadzania. Konsumenci nie mogli uzasadnić wydania 700 USD na skomputeryzowany notatnik, który nie działał tak dobrze, jak kartka papieru.

Lekcja: upewnij się, że Twój produkt spełnia wszystkie wymagania. Realizacja obietnic jest niezwykle ważna dla utrzymania dobrej reputacji marki. Możesz stracić sprzedaż i zaufanie do marki, jeśli Twój produkt nie działa tak, jak powinien.

Spójrz w przeszłość, aby znaleźć swoją przyszłość.

Możesz umieścić swoje pieniądze i swoją firmę na linii za każdym razem, gdy uruchamiasz nowy produkt lub usługę. Tak więc, możesz zamknąć oczy, skrzyżować palce i mieć nadzieję, że wszystko się ułoży … Albo możesz zrobić wszystko, co w twojej mocy, by dokonać najlepszego wyboru.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.