Jak obliczyć zwrot z inwestycji w media społecznościowe dla małych firm

Minęły już czasy, w których marketing w mediach społecznościowych był jedynie eksperymentalną taktyką marketingową.

Stało się kluczowym elementem strategii marketingowej każdego przedsiębiorstwa i musi wspierać cele biznesowe oraz udowodnić swoją wartość w porównaniu z innymi kanałami zasobów, budżetu i wpisowego dla kadry kierowniczej.

Jeśli próbujesz zmierzyć zwrot z inwestycji w media społecznościowe, nie jesteś sam. Ponad 60 procent marketerów określa pomiar ROI jako jedno z najważniejszych wyzwań w zakresie marketingu w mediach społecznościowych.

Jest ogromna ilość pracy, która musi zostać wykorzystana w marketingu w mediach społecznościowych, aby była skuteczna – i jest często niedoceniana przez liderów biznesu. Inwestycje finansowe są cenne dla startupów i małych firm, dlatego niezwykle ważne jest, aby wysiłki marketingowe w mediach społecznościowych mogły zostać zweryfikowane pod kątem tego, w jaki sposób przyczyniają się do realizacji celów biznesowych.

Oczywiście, zwrot finansowy jest priorytetem, ale nigdy nie zapominaj, że najpierw potrzebujesz solidnych fundamentów, na których możesz budować swoje działania marketingowe. Musisz inwestować w zasoby, narzędzia i technologie, aby mierzyć i śledzić zwrot z inwestycji w media społecznościowe. Pozwoli to na przeznaczenie większej ilości zasobów na działanie i poprawienie tego, co nie. Zdolność do podjęcia takiego proaktywnego podejścia, aby zapewnić, że płatne wysiłki są tak skuteczne, jak to tylko możliwe, stanowią ogromną wartość dodaną dla współczesnych przedsiębiorstw.

Zobacz także: podrozetv.pl

Oto kilka strategii, które możesz zastosować, aby łatwo śledzić zwrot z inwestycji w marketing społecznościowy w swojej firmie.
Określ swoje cele biznesowe

Możemy praktycznie usłyszeć zbiorowe „dusze” poprzez interwebs. Choć może wydawać się to oczywiste, jest to krok, który często pomijają właściciele firm i marketerzy, ponieważ staramy się, aby nasze treści były świeże.

Pomimo naszego bohaterskiego zamiaru, brak planowania skutkuje rozproszonymi wiadomościami, niespójnym publikowaniem i perkusją – brak raportowanych danych!

Nie jesteśmy tutaj, by mówić o metrum próżności, takich jak polubienia, retweets, akcje i tak dalej. Mówimy o prawdziwych celach, które potwierdzają ich wartość poprzez wspieranie podstawowych celów biznesowych.

Najważniejszym pytaniem, które należy zadać, jest: W jaki sposób działania marketingowe w mediach społecznościowych wspierają Twoje cele biznesowe? Ponad 50 procent marketerów identyfikuje działalność związaną z mediami społecznościowymi z celami biznesowymi jako drugie najtrudniejsze zadanie marketingowe w mediach społecznościowych. Czy można to skrytykować brakiem jasno sprecyzowanych celów?

Pogrywaj swoje cele biznesowe jeden po drugim i identyfikuj możliwości mediów społecznościowych, aby je wspierać. Odpowiedzi, które wymyślisz, definiują sposób korzystania z mediów społecznościowych, rodzaj treści, które musisz utworzyć, sposób dystrybucji i dane raportowania, aby zmierzyć sukces.

Następnie stwórz namacalne cele. Załóżmy na przykład, że musisz zwiększyć liczbę wiodących leadów dla swojej firmy typu B2B. Rozważ rozwinięcie oferty, takiej jak oficjalny dokument lub e-book, i stwórz wokół niego kampanię zachęcającą do rejestracji e-maili. Stworzysz piękną stronę docelową, która prosi o konwersje, tworzy reklamy dostosowane do wybranych kanałów społecznościowych i nadal zarządza kampanią i ją optymalizuje. Teraz masz zupełnie nowe kontakty do nadchodzących kampanii e-mail marketingowych i możesz zacząć przenosić je na ścieżce sprzedaży.
Określ swoje dane w mediach społecznościowych

Wykorzystując cele biznesowe jako wskazówkę, określ dane, które będziesz mierzyć i raportować. Istnieje kilka różnych wskaźników, za pomocą których możesz śledzić swoje postępy, na przykład:

Zasięg: liczba osób, które widziały Twoje posty w mediach społecznościowych
Ruch w witrynie: liczba osób, które odwiedziły Twoją witrynę
Prowadzi: liczba osób, które wypełniły formularz na swojej stronie internetowej
Rejestracja i konwersje: liczba osób, które dołączyły do ​​Twojej listy e-mailowej lub pobrano płatne treści
Generowanie przychodów: kwota sprzedaży wygenerowana z marketingu w mediach społecznościowych

Bonus: użyj celów S.M.A.R.T, aby pomóc Ci naprawdę zdefiniować, w jaki sposób dane z mediów społecznościowych będą wspierać Twoje większe cele biznesowe. Będą musiały być konkretne, mierzalne, osiągalne, realistyczne i terminowe. Zobacz strukturę celu S.M.A.R.T, aby stworzyć swoją.
Zobacz także: 4 błędy mediów społecznościowych Twoja firma powinna unikać
Poznaj rolę i wpływ każdej metryki

Przeanalizujmy poszczególne dane i określmy, kiedy warto je zmierzyć.
Zaręczynowy

Jeśli jednym z celów jest zwiększenie zaangażowania w mediach społecznościowych, z pewnością śledź liczbę polubień, udziałów, komentarzy i retweetów.
Dosięgnąć

Czy jednym z głównych celów biznesowych jest zwiększenie widoczności i świadomości marki? Śledź liczbę osób, które osiągnąłeś w swoim regionie docelowym.
Ruch w witrynie

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu liczby odwiedzających Twoją witrynę lub na remarketingu wśród użytkowników, zmień liczbę kliknięć adresów URL i ruch z mediów społecznościowych.
Wskazówki

Ogólnie rzecz biorąc, będziesz chciał śledzić liczbę płatnych produktów ekologicznych i płatnych za pośrednictwem Twojej witryny i móc przypisać ich źródło.
Rejestracja i konwersje

Jeśli budowanie listy potencjalnych klientów lub e-maili jest częścią Twoich celów, musisz śledzić liczbę rejestracji lub konwersji.
Generowanie przychodów

Musisz sprawdzić, ile dolarów wygenerowano z Twoich działań marketingowych. Ważne jest porównanie wydatków na sprzedaż w celu określenia kosztu pozyskania.
Sprawdź poprawność ROI

Brawo! Zdefiniowałeś cele mediów społecznościowych i działasz na nich – co teraz? Nadszedł czas, aby udowodnić wartość twoich wysiłków. Ponad 50 procent marketerów zmaga się z wiązaniem działań w mediach społecznościowych z wynikami biznesowymi.

Dodatkowo, przeprowadzone przez Altimeter badanie wskazało powody, dla których kilka organizacji unika skupiania się na zwrot z inwestycji w media społecznościowe z powodu:

Brak możliwości powiązania mediów społecznościowych z wynikami biznesowymi – 56 procent
Brak analityki, wiedzy i / lub zasobów – 39 procent
Słabe narzędzia – 38 procent
Niespójne metody analityczne – 35 procent
Niewiarygodne dane – 30 procent

Nie mówimy już więcej, compadre!

Niezwykle ważne jest zidentyfikowanie i wdrożenie narzędzi i procesów wymaganych do pomiaru zwrotu z inwestycji w media społecznościowe po ustaleniu celów w mediach społecznościowych. Będzie to najprawdopodobniej wiązać się z kodami śledzenia UTM, aby monitorować, skąd pochodzi ruch, budować niestandardowe strony docelowe i inne.
Oto kilka narzędzi, które powinieneś rozważyć:

Google Analytics. Śledź ruch na stronie, rejestracje i konwersje pochodzące z kampanii w mediach społecznościowych.
Dobry CRM. Większość CRM pozwala zobaczyć adresy URL dla przychodzących potencjalnych klientów, dzięki czemu można określić źródło ruchu i dokładnie je przypisać. Co więcej, możesz określić, które kampanie i wiadomości działają, a co nie. Przewody w Twoim CRM to także dobry sposób na weryfikację informacji wyświetlanych w Google Analytics. Jeśli szukasz czegoś podstawowego, Hubspot ma świetny CRM, który jest zarówno funkcjonalny, jak i intuicyjny. Najlepsza część? Jest wolne!
Zewnętrzne platformy społecznościowe. Platformy takie jak Hootsuite lub Hubspot mają znakomite wbudowane funkcje analityczne. Powinieneś być w stanie skutecznie śledzić zasięg, konwersje i więcej informacji na temat działań w mediach społecznościowych.

Oblicz swój zwrot z inwestycji w media społecznościowe

Ustawiłeś cele i wybrałeś narzędzia mediów społecznościowych, z których będziesz korzystać.

Teraz musisz obliczyć ROI. Wszystkie twoje działania w mediach społecznościowych powinny być możliwe do śledzenia, dzięki czemu nigdy nie będziesz się starał udowodnić wartości kampanii. Oto kilka porad:
Twórz szablony raportów, aby śledzić najważniejsze dane

Istnieją dwa różne sposoby monitorowania i analizy danych: ręczne lub automatyczne. Jeśli zdecydujesz się skorzystać z platformy do automatyzacji marketingu, takiej jak HubSpot, dostępne są wizualne kokpity menedżerskie, które umożliwiają szybkie przeglądanie i analizowanie wpływu działań marketingowych w mediach społecznościowych oraz ich powiązania ze sprzedażą.

Jeśli nie korzystasz jeszcze z platformy do automatyzacji marketingu, najprawdopodobniej będziesz musiał użyć arkusza kalkulacyjnego do śledzenia postępów i wpływu działań marketingowych w mediach społecznościowych. Możesz korzystać z wbudowanych narzędzi do raportowania z Google Analytics, Facebook Business Manager, LinkedIn, Twittera i innych kanałów mediów społecznościowych, których używasz do pobierania danych, których szukasz.

Następnie skonsolidujesz i uporządkujesz dane w nowym, błyszczącym arkuszu marketingowym, aby określić skuteczność swoich działań w mediach społecznościowych.
Sprawdzaj spójnie dane dotyczące mediów społecznościowych

Dzięki temu możesz analizować rodzaje treści, z którymi Twoi odbiorcy są najbardziej zaangażowani, wskazywać najlepsze czasy do opublikowania i zyskać głębsze zrozumienie demografii odbiorców na każdej platformie mediów społecznościowych. Możesz być zaskoczony, gdy dowiesz się, że rozmawiasz z różnymi odbiorcami na Facebooku i Instagramie.
Automatyzuj raportowanie, gdzie tylko możesz

Marketing w mediach społecznościowych zajmuje dużo czasu, a większość z nich zajmuje się analizowaniem i raportowaniem danych.

Idealnym rozwiązaniem, które oszczędza czas na ręczne raportowanie, jest platforma automatyzacji marketingu; Jednak nie zawsze są to najtańsze rozwiązania dla małych firm, szczególnie dla startupów.

Jeśli nie stać Cię jeszcze na platformę do automatyzacji marketingu, Google Analytics pozwala tworzyć niestandardowe raporty wyświetlające tylko te dane, które są dla Ciebie najważniejsze. Chociaż nie jest to kompletna platforma marketingu społecznościowego, pozwoli Ci na monitorowanie kluczowych danych, takich jak kanały wpływające na ruch w witrynie, najczęściej odwiedzane strony, czas przebywania użytkowników w Twojej witrynie i wiele innych informacji. jeszcze.

Sprawdzanie zwrotu z inwestycji w media społecznościowe nigdy nie było tak łatwe, jak jest teraz. Dzięki odpowiednim celom, pomiarom i systemom wspierającym twoje działania społeczne, będziesz w stanie szybko zidentyfikować ich wartość, określić, co działa, a co nie, a ostatecznie zmaksymalizować zyski.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.