Razem czy osobno? Radzenie sobie z kontami bankowymi jako para.

„Czy powinniśmy scalić konta bankowe lub zachować je oddzielnie?”

Jest to jedno z najczęściej zadawanych przez pary pytań i jest to odpowiedź, którą uwielbiam, ponieważ pomaga klientom rozważyć ich indywidualne okoliczności i sprawia, że ​​wybór, który uważają za najlepszy dla nich. Krótka odpowiedź brzmi: „to zależy”. Łączenie kont może uprościć radzenie sobie z finansami, ale może też spowodować, że jedna osoba „przekaże” pełne pieniądze na partnera i przestanie angażować się w planowanie finansowe rodziny. Prowadzenie oddzielnych kont może sprawić, że będzie bardziej skomplikowane śledzenie wydatków i płatności za rachunki, ale może być także świetnym sposobem dla dwóch niezależnych finansowo osób, które spotykają się, aby nadal mieć kontrolę nad swoją książką kieszonkową. A więc, co ma zrobić para? Zastanów się poniżej dla każdej opcji i szczerej rozmowy na temat tego, co każdy z nich uważa za najlepszą drogę do twojego związku.
Sprawa łączenia:

Wspólne rachunki pozwalają na pełne ujawnienie. Jesteś w stanie zobaczyć, co zarówno ty, jak i twój partner wydajecie i możecie się zameldować po drodze.
Łatwo nim zarządzać. Płatności są deponowane w jednym miejscu. Płatności za rachunki, zakupy spożywcze, wyżywienie i wszystkie inne miesięczne wydatki pochodzą z tego samego miejsca. Kto płaci za to, co nie staje się problemem. Brzmi dość łatwo.
Odpowiedzialność. Podczas gdy rachunki będą opłacane, a cele finansowane, niezależnie od tego, czy konta zostaną połączone, czy oddzielone, podczas pracy z kontem wspólnym, nawyki wydatków zostaną ujawnione, a współmałżonek może stać się partnerem odpowiedzialnym w osiąganiu wspólnych celów i pomagać ci wykorzenić nawyki, które mogą być szkodliwe dla twój finansowy sukces.

Osobiście, mój mężulek i ja połączyliśmy finanse, ale mamy oddzielne karty kredytowe, na których dajemy sobie ustaloną kwotę co 2 tygodnie, by wydać, jak nam się podoba. Odkryliśmy, że dzięki temu jesteśmy w stanie realizować nasze rachunki i cele, a także możemy swobodnie i elastycznie wydawać pieniądze zgodnie z naszymi oczekiwaniami.
Sprawa na rzecz oddzielenia rzeczy:

Kiedy jeden z małżonków czyni więcej niż drugi, posiadanie oddzielnych rachunków i dzielenie opłat za rachunki może pomóc każdemu poczuć się tak, jakby wnosiło wkład, ale nie przynosi pełnego ciężaru należnych płatności.
Kiedy oboje małżonkowie zaciągają dług do małżeństwa, rozsądne może być trzymanie rzeczy oddzielnie, dopóki dług nie zostanie spłacony. Pozwoli to małżonkowi z długiem pracować nad wydatkami i umiejętnościami zarządzania pieniędzmi oraz zapewnić zdrowe nawyki powstające przed połączeniem.
Odkładasz na bok to, co jest potrzebne do rachunków i celów, a wszystko, co pozostało, należy do ciebie. Jest to idealne rozwiązanie, gdy jeden partner wydaje więcej lub mniej niż drugi. Przyzwyczajenia wydatków, od częstotliwości do wielkości wydatków, mogą powodować napięcie, gdy są różne.

Należy pamiętać, że istnieje wiele opcji i sposobów na kreatywność w ramach „osobnego” parasola. Możesz zdecydować o oddzieleniu wszystkich przedmiotów i rozdzieleniu wspólnych rachunków za zapłatę, lub możesz zachować oddzielne konta i otworzyć wspólne konto przeznaczone do płacenia rachunków za gospodarstwo domowe. Możesz zdecydować się na 50/50, płacąc rachunki lub wnosić procentowo, w zależności od wysokości dochodu, jaki ty i twój partner przynosicie. Ostatecznie, będziesz potrzebować rozmowy na temat tego, co jest dla ciebie najlepsze. Jeśli potrzebujesz porady na temat tego, jak inne pary pracują nad oddzielnymi kontami, zapoznaj się z tym artykułem, który podziela historię jednej pary.
Zaangażowanie i komunikacja

Każda z podjętych ścieżek wymaga określenia oczekiwań i zaangażowania w komunikację i zaangażowanie. Jeśli łączysz finanse, określ sposób zarządzania kontami i wydatkami. Jeśli zachowujesz odrębność, określ, w jaki sposób i kto zapłaci które rachunki i określ kwoty, które należy przeznaczyć na wspólne finansowanie celów. Pamiętaj, że oddzielne konta nie oznaczają oddzielnych celów i nie są wymówką, by zachować tajemnicę finansową. Ustal harmonogram dat i dat wpłat oraz upewnij się, że oceniasz swoje strategie w miarę zmiany sytuacji. Jak to, co czytasz?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.