Rynek docelowy kontra odbiorcy docelowi

Biznes bez celu jest skazany na zagładę. Nie możesz po prostu założyć firmy, która chciałaby, żeby ludzie kupowali twoje rzeczy. Musisz określić typ odbiorców, którzy chcesz przyciągnąć, i typ osoby, którą chcesz kupić. Tutaj pojawia się koncepcja docelowej grupy docelowej i rynku docelowego.

Często zdarza się, że terminy te są używane zamiennie w artykułach marketingowych online. Ale nie odnoszą się do tej samej rzeczy. W rzeczywistości są zupełnie inne. Dziś pokażę różnicę między tymi dwoma i dlaczego oba są ważne. Poza tym, nauczę cię, jak przyciągnąć oba na swoją stronę.

Więc zacznijmy, dobrze?
Co to jest grupa docelowa?

Zacznijmy od grupy docelowej. Są to osoby, do których chcesz dotrzeć do witryny. Dotyczy to nie tylko potencjalnych nabywców, ale także czytelników blogów i wpływowych osób.

Widzisz, są różne rodzaje osób, które odwiedzają strony internetowe. Niektóre z nich można kupić. Inni są po to, aby czaić się i kręcić. Jeśli umieścisz tych dwoje w jednej dużej grupie – to będzie twoja grupa docelowa.
Dlaczego powinieneś mieć docelową publiczność?

Chociaż docelowi odbiorcy niekoniecznie muszą od razu przekształcić się w kupujących, nadal są ważni. To dlatego, że działają jak nasiona. Bez nich nie można oczekiwać, że kupujący dotrą do Twojej witryny.

To jest ta rzecz. Strony internetowe mają za zadanie pozycjonowanie, gdy więcej osób (lub witryn) mówi o nich. W kategoriach SEO nazywa się to linkami zwrotnymi. Ale tak naprawdę to tylko polecenie, że strona istnieje. Zadaniem grupy docelowej jest informowanie wyszukiwarek, że strona jest prawidłowa. Dzięki temu witryna uzyskuje ranking (i zwiększa ruch i sprzedaż).

W ten sposób powinieneś dążyć do dotarcia do docelowych odbiorców. Dzisiaj nazywa się to marketingiem influencerów – jest to forma marketingu, w której docierasz do osób z istniejącymi stronami internetowymi lub obserwatorami i promujesz swoją stronę internetową. Rezultatem jest rozszerzony zasięg.
Jak promować swoich docelowych odbiorców

Istnieje wiele technik i studiów przypadków dotyczących marketingu influencerów. Ale wybierzmy bezpośrednią drogę, dobrze?

Aby promować swoją stronę internetową wśród docelowych odbiorców, należy zdefiniować następujące elementy.

Po pierwsze, pomyśl o ludziach w twojej niszy, którzy mają witryny lub profile online. Musisz to zrobić, ponieważ potrzebujesz ludzi, którzy mogą cię promować.

Stąd docierasz do nich. Ale nie rób tego, prosząc ich o promocję. Zamiast tego zaoferuj im coś. Pokaż im nagrodę do programu polecającego lub konkursu lub daj im ekskluzywny kod rabatowy. W ten sposób natychmiast uzyskasz dobrą opinię.

Następnie poproś ich, aby udostępnili Twoją witrynę znajomym, jeśli im się to podoba. Następnie nagradzaj ich, gdy przekierowują więcej osób do Twojej witryny.

To jest to.

Jaki jest rynek docelowy?

Z drugiej strony, rynek docelowy to typ osoby, którą wyobrazisz sobie jako swojego kupującego. Niektórzy marketerzy nazywają to osobowością. Jest to osoba, która najbardziej skorzysta na swoich produktach lub usługach.
Dlaczego powinieneś mieć rynek docelowy?

Powinieneś to zdefiniować, zanim utworzyłeś swój produkt. Musisz zastanowić się, kto będzie używał Twojego produktu.

I nie chodzi tylko o to, kim są, gdzie mieszkają, jaką mają płeć i jaki mają wiek. Powinieneś również wziąć pod uwagę ich upodobania i antypatie, ich hobby oraz typowe problemy, które możesz rozwiązać.

Stąd możesz stworzyć produkt, który będzie pasował do ich potrzeb.
Jak promować na rynku docelowym

KROK 1: Zdefiniuj swoją persona

Nie możesz promować do nieznanego celu. W tym celu musisz zdefiniować swoją osobowość.

Aby to zrobić, po prostu wyobraź sobie swojego idealnego kupującego. Jak on wygląda? Jaka jest jego praca? Co on lubi robić? Czego on nienawidzi? Jakie są jego problemy, które możesz rozwiązać? Wymień wszystkie z nich.

KROK 2: Rozwiąż problemy twojego rynku docelowego

Na przykład grupą docelową Kursu Kurnego jest mężczyzna z Do-It-Yourselfer w tym kraju.

Jednym z jego najczęstszych problemów nie jest znalezienie kursu, który jest łatwy do zrobienia. Materiały są trudne do zdobycia i trudno mu jest stworzyć od podstaw kurę.

Stąd możesz stworzyć oddzielny projekt dla kurnika i zamieścić go w swoim produkcie. Możesz także pomóc im, zapewniając im indywidualną pomoc przez e-mail lub telefon. Następnie możesz również wyświetlić listę sklepów, w których dostałeś materiały.

Może wydawać się proste, ale rozwiązuje wszystkie jego problemy.

KROK 3: Użyj listy korzyści na swoich stronach

Z tego miejsca powinieneś uwzględnić to na liście funkcji na swoich stronach. Możesz to uwzględnić na stronie wyciskania i w swojej sprzedaży. Powinieneś również uwzględnić to w swoich e-mailach.
Jak korzystać z odbiorców docelowych, aby dotrzeć do rynku docelowego

Pomyśl o swoich docelowych odbiorcach jako pomostu do rynku docelowego. Bez nich nie będziesz w stanie dotrzeć do kupujących. Z docelową publicznością masz armię osób oczekujących na udostępnienie Twojej witryny innym osobom. Jeśli dostarczasz wartościowych treści, nie musisz nawet prosić ich o udostępnienie witryny. Już to zrobią dla ciebie.

Czym różni się rynek docelowy od odbiorców docelowych? Oto tabela, która pomoże Ci zrozumieć różnicę.

http://poteganatury.pl/
http://terazwsieci.pl/
http://www.gajg.pl/
http://www.3pionki.pl/
http://www.angelofdeath.pl/
http://www.grykubusia.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.