Szacowanie realistycznych kosztów uruchomienia #2

Zasadniczo firmy chcą maksymalizować odliczenia od dochodu jako wydatki, a nie aktywa, ponieważ minimalizuje to obciążenie podatkowe. Mając to na uwadze, doświadczeni właściciele firm i księgowi zawsze będą chcieli rozliczyć pieniądze wydane na rozwój jako wydatki, a nie aktywa.

Jest to na ogół dużo lepsze niż uwzględnienie tych wydatków jako aktywów zakupowych, takich jak patenty lub prawa do produktów . Aktywa lepiej wyglądają w książkach niż wydatki, ale rzadko istnieje wyraźna i oczywista korelacja między pieniędzmi przeznaczonymi na badania i rozwój, a wartością rynkową własności intelektualnej. Firmy, które uwzględniają rozwój jako aktywa generujące, często kończą się znacznie zawyżonymi aktywami i wątpliwymi sprawozdaniami finansowymi.

Innym powszechnym nieporozumieniem jest kosztowny sprzęt. US Internal Revenue Service zezwala na ograniczoną ilość zakupów sprzętu biurowego jako wydatki, a nie na zakup aktywów. Powinieneś skontaktować się z księgowym, aby dowiedzieć się, jakie są obecne ograniczenia tej zasady.

W rezultacie wydatkowany sprzęt korzysta z ulgi. Po tym, jak Twoja firma wykorzysta ulgę, dodatkowe zakupy muszą przejść do aktywów, a nie wydatków. Takie traktowanie wskazuje również na ogólne preferencje dotyczące wydatków na aktywa, gdy masz wybór.
Dlaczego nie chcesz kapitalizować wydatków:

Czasami ludzie chcą traktować wydatki jako aktywa. Jak na ironię, zazwyczaj jest to zły pomysł z kilku powodów:

Pieniądze wydane na zakup aktywów nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. Pieniądze wydawane na wydatki podlegają odliczeniu.
Kapitalizacja wydatków stwarza niebezpieczeństwo zawyżenia aktywów.
Jeśli kapitalizujesz wydatek, pojawia się on w księgach jako składnik aktywów. Posiadanie bezużytecznych aktywów w księgach rachunkowych nie jest dobrą rzeczą.

Dwa sposoby planowania kosztów początkowych

Pracowałem z dwoma metodami szacowania i planowania kosztów początkowych.

Bardziej tradycyjna, którą nazywam metodą arkusza roboczego, obejmuje oddzielne arkusze kalkulacyjne dotyczące kosztów początkowych i rozpoczęcia finansowania.

Bardziej innowacyjne, które wykorzystujemy w naszym oprogramowaniu LivePlan , upraszcza się z kroczącymi szacunkami wydatków, zakupu aktywów i finansowania w celu zarządzania przepływem gotówki jako kontinuum, przy czym koszty początkowe zacierają się w równaniu przepływu środków pieniężnych i nie są specjalnie określone.
Tradycyjna metoda: Arkusz uruchamiania

Tradycyjna metoda wykorzystuje arkusz startowy, jak pokazano na poniższej ilustracji, aby zaplanować początkowe finansowanie. Przykładem jest sklep detaliczny dla rowerów. Zawiera listy wydatków na uruchomienie w lewym górnym rogu, aktywa startowe w lewym dolnym rogu i finansowanie startowe po prawej stronie.

Całkowite koszty uruchomienia w tym przykładzie wynoszą 124 650 USD, suma wydatków (3 150 USD) i aktywów (121 500 USD) wymagana przed obiadem. Po prawej stronie plan finansowania pokazuje, że właściciel planuje zainwestować 25 000 dolarów własnych pieniędzy i 99 650 dolarów w pożyczki. Pożyczki obejmują długoterminową pożyczkę w wysokości 70 000 USD oraz inne pożyczki, w tym kredyt komercyjny w wysokości 17 650 USD, banknot w wysokości 2 000 USD oraz inne zadłużenie bieżące (prawdopodobnie zadłużenie z tytułu kart kredytowych) w wysokości 10 000 USD.

Zwróć uwagę na równowagę tutaj. Jedna strona pokazuje koszty uruchomienia, a druga pokazuje, skąd będą pochodzić pieniądze. Zauważ również, że aktywa obejmują 35 000 USD w gotówce i na rachunku bankowym. Oszacowanie to, w tym przykładzie, pochodzi z przykładu pokazanego powyżej, który oblicza potrzebę 25 708 USD w gotówce początkowej. Przedsiębiorca szacuje zamiast tego 35 000 USD na bufor.

Pamiętaj również, że arkusz dotyczy tego, co dzieje się przed uruchomieniem. Nie obejmuje bieżącej sprzedaży, kosztów, wydatków, aktywów i finansowania po uruchomieniu.

Ten przykładowy arkusz pokazuje szacunkowe koszty w wysokości 3150 USD poniesione przed uruchomieniem. To jest strata przy starcie, co oznacza, że ​​wydatki te można odliczyć od dochodu później, dla celów podatkowych. Strata przy uruchamianiu sprawiała, że ​​na powierzchni brzmiało źle, ale posiadanie wydatków na potrącenie z przyszłych podatków zmniejsza rachunki podatkowe. To całkiem normalne. To także dobra rzecz.
Metoda LivePlan: skonsolidowane szacunki

LivePlan sugeruje inny i prawdopodobnie bardziej intuicyjny sposób szacowania kosztów uruchomienia. Kluczową różnicą między LivePlan a tradycyjnymi metodami jest to, że szacunki zaczynają się, gdy firma zaczyna wydawać pieniądze, a nie kiedy zaczyna i zaczyna uzyskiwać przychody. Nie ma podziału między datą uruchomienia a wydatkami przed uruchomieniem. Nie ma więc konkretnej tabeli startowej.

Na przykład w biznesplanie przykładowym „ Zupa tam jest” przychody zaczynają się w kwietniu – ale wydatki zaczynają się w styczniu. Jak widać na poniższej ilustracji, ten startup szacuje 11 500 USD na koszty uruchomienia, w tym 4 000 USD w styczniu i marcu plus 3500 USD w marcu.

W bilansie widać, że projekty początkowe wymagają 30 000 USD w początkowej inwestycji gotówkowej, z czego 21 375 USD pozostaje na koniec okresu rozruchu. Założyciele wydali 11 500 USD na wydatki związane z uruchamianiem. Z tego są zobowiązani zapłacić 2 875 USD. Tak więc pozostała gotówka jest wynikiem rozpoczęcia od 30 000 $ i wydania dotychczasowych 8 625 $.

A pozostałe 2875 USD w zobowiązaniach wymaga sumy wydatków do 11 500 USD. Zauważ również, że te koszty uzyskania przychodów powodują stratę przy starcie wynoszącą 11 500 USD. (Aby zobaczyć, jak te same liczby pojawiałyby się w tradycyjnej metodzie, przeczytaj następną sekcję.)

A jak oceniasz metodę LivePlan? Zacznij od przychodów, kosztów i wydatków (w tym listy płac). Dodaj aktywa. Następnie rozwiń problem wynikający z przepływu środków pieniężnych, dodając finansowanie, w tym pożyczki i inwestycje.

Oto przykład, w jaki sposób bilans Soup There It Is wyglądał, zanim założyciele dodali inwestycje, pożyczki i zapasy:

Czy widzisz problem? Biznes plan nie jest wykonywany, dopóki przewidywane saldo gotówki nie będzie zawsze wyższe od zera. W przeciwnym razie czeki się odbijają, bank jest uzbrojony, a biznes ma kłopoty.

Tak więc założyciele, opracowując swój plan, wpłacają i wypłacają pieniądze z pierwszego projektu, dzięki czemu mogą oszacować, ile finansowania, w tym inwestycji, muszą wykonać.
Uzgadnianie dwóch metod

Jaka jest różnica między tymi dwiema metodami? Poniższa ilustracja pokazuje, jak tradycyjny arkusz startowy będzie wyglądał w planie Zupa tam jest . Plan rozpocznie się w kwietniu, a nie w styczniu. A to, co pokazuje metoda LivePlan, dzieje się od stycznia do marca i jest skonsolidowane w arkuszu startowym. Sprawdź, czy możesz zobaczyć te liczby w rzutowanym bilansie metody LivePlan powyżej.

Jeśli wolisz tradycyjną metodę uruchamiania arkusza kalkulacyjnego, ale pracujesz z LivePlanem, ustaw datę początkową na kwiecień, a nie na styczeń; a inwestycja właściciela (w finansowaniu) wyniesie 30 000 USD. Korzystając z opcji sald początkowych w LivePlan, można ustawić salda początkowe w wysokości 21 275 USD w gotówce, – 11 500 USD w zyskach zatrzymanych (strata przy starcie) i 2 875 USD w początkowym stanie zobowiązań.

Rodzaje finansowania początkowego

Oczywiście finansowanie startupów nie jest technicznie częścią szacunkowych kosztów początkowych; ale w prawdziwym świecie, aby zacząć, musisz oszacować koszty początkowe i określić finansowanie początkowe, aby za nie zapłacić.

Polecam sparować problem kosztów początkowych z początkowym finansowaniem.
Oto główne opcje:

Inwestycja jest tym, co Ty lub ktoś inny wkładasz w firmę. Kończy się jako kapitał wpłacony w bilansie . Jest to klasyczna koncepcja inwestycji biznesowych, przejmując własność w firmie, ryzykując pieniądze w nadziei na zdobycie pieniędzy później.
Zobowiązania są długami, które zostaną rozliczone w bilansie jako zobowiązania . Ogólnie oznacza to zadłużenie z tytułu kart kredytowych. Ten numer staje się początkowym saldem twojego bilansu.
Bieżące zadłużenie to standardowe zadłużenie, pożyczki od banków, Small Business Administration lub inne bieżące pożyczki.
Inne zobowiązania krótkoterminowe to dodatkowe zobowiązania, które nie są obciążone odsetkami. W tym miejscu pożyczasz kredyty od założycieli, członków rodziny lub przyjaciół. Nawiasem mówiąc, nie rekomendujemy nieoprocentowanych pożyczek na finansowanie, ale kiedy one się zdarzają, właśnie tam idą.
Zobowiązania długoterminowe to zadłużenie długoterminowe lub pożyczki długoterminowe.

Niezależnie od tego, czy korzystasz z metody LivePlan , czy tradycyjnej metody szacowania kosztów początkowych, upewnij się, że uwzględniłeś każdy aspekt swojej działalności i uwzględniłeś powiązane koszty.

Pomocne może być rozmowa z mentorem biznesowym lub osobą, która rozpoczęła działalność w tej samej branży, jeśli nie masz pewności, czy od razu pomyślałeś o wszystkim.

http://www.grajcarnia.pl/
http://www.glus.pl/
http://www.gryfbet-gielda.pl/
http://www.ann-design.pl/
https://www.redsonia.pl/
http://zlotypionek.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.